Bongasin reilu viikko sitten Galleriasta miehen, jonka kanssa olen pitänyt yhteyttä melko tiiviisti mesen ja skypen kautta. V on naimisissa ja on (ylläri) palomies ammatiltaan.  Ja komeakin vielä :) V:n avioliitto ei ole oikein mallillaan ja pääasiassa keskustelumme onkin liikkunut siinä ja lisäksi mun sinkkuudessa. V tahtoisi lopettaa sen suhteen, mutta ei tiedä miten siitä pääsisi irti. Heillä on muksu ja sukuna viimeisen päälle uskovaisia ihmisiä, joten se nostaa paineita edelleen. V kertoi, että suku oli pakottanut heidät naimisiin, silloin kun lapsi oli ollut tuloillaan ja avioeroa ei todellakaan katsota hyvällä. Mun mielipide on se, että suvulla tai millään ulkopuolisella ei saisi olla niin isoa vaikutusta parisuhteeseen tai sen jatkamiseen/lopettamiseen. En muutenkaan ole ikinä ymmärtänyt suuria uskovaisia perheitä. Kaikki kunnioitus heidän uskoaan kohtaan, mutta jos ihminen ei voi hyvin jossain tilanteessa niin ei siihen pitäisi jäädä missään nimessä.

Eilen illalla meillä oli taas pitkä puhelu skypessä, mutta aamulla mua odotti meili. Sen vaimolta. Tekisi mieli laittaa tähän suoria lainauksia siitä, mutta jätän sen nyt tekemättä. Lyhyesti se meni näin Pysy kaukana meidän perheestä sinä syntinen nainen, eikö sinulla ole moraalia. Että sellaista. Mitähän olen taas tehnyt väärin? Käsittääkseni keskustelu on täysin sallittua, vaikka toinen sattuisi olemaankin naimissa. Olen ollut ns. toinen nainen ja en kovin herkästi samaan lähde. Kyselin V:ltä päivällä, että mistä vaimo oli saanut mun meiliosoitteen ja V kertoi, että vaimo oli päässyt yöllä sen sähköpostiin sisälle. Voisi vaimo itse hieman tarkistaa moraaliaan, jos menee toisen meilejä lukemaan luvatta.

Saa nyt nähdä mikä soppa tästä syntyy. V on ehdottanut tapaamista alkavalle viikolle, mutta katsotaan nyt. Tiedän, että olen typerä kun mietinkin varatun miehen treffaamista. Moni hakkuu mut just nyt alimpaan maanrakoon, varsinkin ne vaimot ja tyttökaverit. Mutta mielestäni jokainen voi mielessään miettiä, mitä pitäisi tehdä parisuhteessa toisin, jos mies haikailee toisten naisten perään. Itse tiedän, että suhde, joka on alkanut pettämisestä, ei kestä, joten mulla ei ole sen suurempia haaveita tai toiveita V:n suhteen. Olen kuitenkin alusta asti ollut tietoinen V:n avioliitosta.